WooCommerce-kauppa käyttöön tukirahan avulla
Korona on kurittanut koko maailmaa kuin myös suomalaisia yrittäjiä. Mikään toimiala ei ole jäänyt paitsi tästä poikkeusajasta. Se onkin pakottanut monia yrittäjiä pohtimaan omaa työtään uudesta näkökulmasta. Näin kävi myös suun terveyspalveluja tarjoavalle jyväskyläläiselle Cocodens Oy:lle. He kirjoittivat tästä omassa blogissaan aiheella Koronaa ja kotoilua.
”Käytännössä kevään koronatilanne aiheutti sen, että jouduimme aluksi perumaan kaikki hoidot. Työssämme olemme erityisen alttiita koronatartunnalle, kun teemme hoitoja suun terveydelle. Alussa tilanne tuntuikin epätodelliselta ja aiheutti päänvaivaa, yhtäkkiä meillä loppuivat työt ja olimme täysin uuden edessä.
Koimme, että meidän on siirrettävä palveluitamme enenevissä määrin verkkoon myytävien tuotteiden ja lahjakorttien muodossa. Tarjoamme myös hoivakotien henkilöstöille verkkokursseja, joilla he saavat opiskeltua suunterveyteen liittyvät perusasiat. Kurssin jälkeen tehtävällä kyselyllä opiskelijat osoittavat hallitsevansa koulutukseen liittyvät asiat ja voivat tarvittaessa näyttää työnantajalleen suorittaneensa sekä kurssin että kyselyn. Tässä tilanteessa meillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lähteä kehittämään omaa yritystä verkkopalveluiden avulla. Päätimme siirtyä myymään palveluitamme nettiin, joten WooCommerce verkkokauppa otettiin Cocodens Oy:n kivijalkamyynnin tueksi.
Olimme sen suhteen onnekkaita, että saimme ELY-keskukselta tukea, jonka turvin lähdimme viemään verkkokauppahanketta eteenpäin. Artio sattui silmiimme heiltä tulleen uutiskirjeen myötä, jossa kerrottiin yrityksen verkkokaupparatkaisuista. Päätimme ottaa härkää sarvista ja otimme heihin yhteyttä. Nopeasti olimmekin neuvottelupöydässä, jossa kerroimme meidän tarpeemme niin verkkosivujen uudistuksen kuin itse verkkokaupan suhteen”, kertoo Helena Piispanen.
Luontevaa yhteistyötä haasteiden keskellä
”Yhteistyö tuntui luontevalta ja mukavalta heti alusta saakka. Ajatuksia ja ideoita on palloteltu aktiivisesti molemmin puolin, sekä Annella että Helenalla on ollut todella hyvä ja kiinnostunut ote projektiin. Helpotusta projektiin toi se, että heillä oli jo entuudestaan kokemusta WordPress-alustasta. Olivathan he innokkaasti kirjoittaneet blogeja ja ajankohtaisia tiedotteita.
Toki haasteita aina tämän kaltaisissa projekteissa on, yleensä aika on se kriittisin tekijä, sillä yrittäjät joutuvat viemään projektia eteenpäin oman työn ohessa. Myös vanhan Google Analytiikan esiin kaivaminen antoi extrahaastetta, mutta sekin saatiin lopulta ratkaistua. Jatkossa pääsemme tekemään näkyvyyden kehittämiseen liittyvää työtä, sillä vertailemme analytiikan tietoja tasaisin väliajoin. Teemme myös jatkuvaa seurantaa, kuinka verkkokauppa toimii ja onko siinä kehittämistarpeita”, kommentoi projektia vetävä Mimmi Puhakka.
Analysointia ja jatkokehitystä
”Odotamme mielenkiinnolla, kuinka asiakkaamme löytävät WooCommerce-kauppamme ja tuleeko lahjakorttikauppa vastaamaan toiveitamme. Nyt julkaisun jälkeen seuraavana askeleena on seurata näkyvyytemme edistymistä ja sen löydettävyyttä verkossa. Artio seuraa SEO-näkyvyytemme kehitystä, ja teemme lisätoimenpiteitä kehitysehdotusten perusteella. Pidämme jatkossakin yllä avointa keskusteluyhteyttä, jolla ideoimme ja kehitämme verkkopalveluitamme.
Projektin maaliin saattaminen joulumyyntiin tuntui melkoiselta rutistukselta. Nyt odotamme innolla asiakkaidemme palautetta. Olemme tyytyväisiä kumppanivalintaamme. Artiolla on osaava ja rento tiimi, joka tekee kaikkensa, jotta onnistumme kasvattamaan verkossa tapahtuvaa liiketoimintaamme”, toteaa Anne Hyvönen
Cocodens on syypää niin asiakkaiden kuin Artiolaistenkin hymyyn. Toivotamme Cocodensin verkkokaupalle onnistunutta loppuvuoden kaupankäyntiä sekä kaupallista vuotta 2021!
Tutustu toteutukseemme Cocodens.fi-verkkokaupasta osoitteessa www.cocodens.fi ja hanki itsellesi tai ystävällisesti lahja, jonka jälkeen uskallat taatusti olla suu messingillä!
Lisätietoja projektista Artio Oy, Mimmi Puhakka, puh. +358 400 955 993