Hakukoneoptimointi (SEO) on tärkeää, jos et halua maksaa tuottamattomista sivuvierailuista
Hakukoneoptimoinnin tarkoitus on parantaa näkyvyyttä ja sitä kautta kasvattaa myynnin tai yhteydenottojen määrää. Netissä voi näyttäytyä usealla tavalla, tehokkaimmat niistä tällä hetkellä ovat luonnollinen hakukonenäkyvyys eli hakukoneoptimointi eli SEO, Facebook- ja Google Ads -mainonta. Facebook- ja Google Ads -mainonta ovat maksullisia ja kilpailun kovetessa klikkaukset käyvät kalliimmiksi.
Hakukoneoptimoinnilla pyritään vaikuttamaan luonnolliseen hakukonenäkyvyyteen verkossa. Tässä markkinointitavassa ei makseta mainosklikkauksista eikä jokaisesta sivuvierailusta. Hakukoneoptimoinnin tarkoituksena on muokata sivusisältöjä niin, että ne vastaavat parhaalla mahdollisella tavalla hakutermejä, joilla palvelujasi etsitään.
Luonnollista hakukonenäkyvyyttä ei koeta mainostamisena, sillä hyvin kirjoitetut sisällöt kiinnostavat lukijaansa ja vastaavat tehtyä hakua. Hakukoneoptimointi takaa pidemmällä aikavälillä tasapainoisen myynnin ja yhteydenottomäärien kasvun.
Huolellisesti hakukoneoptimoidut sivut sijoittuvat Googlen hakutuloksissa korkeammille sijoille ilman maksullista mainontaa. Näin yritykselläsi on suuremmat mahdollisuudet hyötyä hakukonenäkyvyydestä ja saada enemmän mahdollisia asiakkaita.
Analysoituun tietoon perustuvia ratkaisuja
Haluat varmaan olla selvillä verkkosivujesi kävijämääristä sekä tietää, kuinka kävijät sivuillasi käyttäytyvät ja mitä reittejä pitkin he sivuillesi päätyvät. Sinua luultavasti kiinnostaa myös se, millä hakusanoilla sivuillesi tullaan. Entä some-kanavasi – tuovatko ne lisää kävijöitä sivullesi ja voisivatko ne olla osa asiakaspalveluasi tai myynnin väline.
Jos sivustollesi on asetettu Google Analytics -kävijäseuranta sekä siihen on yhdistettynä Google Search Console, saat vastaukset useampaan kysymykseesi.
Edellä mainitut ovat maksuttomia ohjelmistoja sivuston analytiikkaa varten, asennammekin ne oletuksena kaikille toimittamillemme sivustoille. Näiden ohjelmistoilla pystytään analysoimaan sivuston kävijäliikennettä hyvin monipuolisesti.
Kun analytiikan kautta tunnetaan sivuston nykytila, voidaan hakukoneoptimoinnin avulla ohjata ja kasvattaa kävijäliikennettä yrityksen omien tavoitteiden suuntaisesti.
Heräsikö kiinnostus hakukoneoptimointiin
Lue lisää hakukoneoptimoinnista ja palveluistamme sivuiltamme »
Pyydä meiltä tarjous hakukoneanalyysistä ja verkkosivujen optimoinnista »
Laitetaan teidänkin verkkonäkyvyytenne SEO kuntoon!