Kiinteistö Oy Jämsänmäki on Jämsän kaupungin kokonaan omistama vuokrataloyhtiö, jolla on hallinnassaan 621 rivi- ja kerrostaloasuntoa kaupungin eri taajamissa. Vuonna 2016 käyttöönotetulla verkkopalvelulla haluttiin helpottaa asuntojen hakua ja samalla halusimme lanseerata uuden markkinointikanavanan. Sähköinen asuntohakemus täydentää palvelun.
Sähköinen asuntohakemus helpottaa Jämsänmäen asiakaspalvelua
”Artion suunnittelema verkkopalvelu onkin toiminut varsin mallikkaasti tähän saakka. Keväällä 2021 aloimme pohtimaan, että olisiko meidän mahdollista suoraviivaistaa asiakaspalveluamme sähköisellä hakemuksella, jollaisia olimme nähneet vastaavien palveluntarjoajien sivuilla.
Tiedustelimmekin asiaa keväällä Artion päästä, että onko tällainen palvelu mahdollista toteuttaa ja onko se kustannuksiltaan suuri”, kertoo toimitusjohtaja Jussi Aalto.
Artiolta aiheeseen vilautettiinkin varsin nopeasti vihreätä valoa, että kyllä tällainen räätälöinti onnistuu ja työn kesto on vain pari päivää. Kun lopulta saimme Jämsänmäen päässä päätettyä, mitä lomakekenttiä ja ominaisuuksia hakemus tarvitsee, oli käyttöönotto todella nopea ja jouheva.
”Jo varsin pienen aikajakson perustella voimme todeta, että olemme todella tyytyväisiä toteutukseen ja homma toimii, kuten pitikin. Artiolle kuuluu iso kiitos, sillä lomake tehtiin nopeasti ja hyvin tuntuu pelittävän.”
Kohdennetulla hakutoiminnolla joustavuutta asiakaspalveluun
Voimme Artiolla olla ylpeitä, että pystyimme olemaan nopeasti avuksi Jämsänmäelle. Nyt myös vuokra-asunnon hakeminen on asiakasystävällistä – asuntoa voi hakea netissä digitaalisesti sähköisellä asuntohakemuslomakkeella. Halutessa hakemuksen mukana on mahdollista lähettää tarvittavat liitteet. Yhteenveto, kopio hakemuksesta tulee hakijan omaan sähköpostiosoitteeseen.
Vuokra-asuntohakemus on mahdollista kohdentaa myös tiettyyn hakutoiminnolla valittuun huoneistoon. Toki samalla lomakkeella voi hakea muitakin vuokrakohteita haluttujen ominaisuuksien mukaan. Asuntohakemuslomake parantaa huomattavasti asuntohakijan asiakaskokemusta. Samalla lomake helpottaa ja nopeuttaa hakemuskäsittelijöiden työtä, joka tuo joustavuutta asiakaspalveluun.
Lomake, joka keskustelee asiakkaan kanssa
Lomake räätälöitiin jo aiemmin sivustolle valikoidun työkalun avulla ja sitä voi myös jatkossa muokata tarpeiden mukaan. Koska lomake olisi itsessään ollut varsin pitkä, muutettiin sähköinen asuntohakemuslomake ehdolliseksi. Tämä tarkoittaa sitä, että osa täytettävistä kentistä aukeaa vasta sitten, kun tietyt ehdot vastuksessa täyttyvät. Näin jokaisen lomakkeen täyttäjän ei tarvitse vastata joka ikiseen kysymykseen ja selata pitkää lomaketta, vaan lomake ”keskustelee” ja tarjoaa valintavaihtoehtoja asiakkaan vastausten perusteella.
Myös hakijan henkilötunnus tarkistetaan siten, että siihen syötetty arvo on sellainen, joka on mahdollisesti olemassa oleva (tarkistuslaskenta siten kuin hetu määräytyy). Tarkistus tehdään palvelimen päässä eli sen jälkeen, kun on painettu ”Lähetä”-painiketta.
Räätälöityjä ratkaisuja nopealla aikataululla
Monet asiakkaamme saattavat ajatella, että tämän tyyppiset ratkaisut ovat kalliita ja vaikeita toteuttaa. Haluammekin karsia tällaisia harhaluuloja räätälöityjen palvelujen suhteen. Ehdolliset lomakkeet antavat erinomaisen asiakaskokemuksen, lisäksi ne helpottavat ja nopeuttavat asiakaspalvelijoiden työtä sekä vähentävät turhia kontakteja, toteaa Senior Web Developer Kirsi Äikäs.
Ota sinäkin rohkeasti yhteyttä, jos kaipaat räätälöityjä ratkaisuja sekä joustoa asiakaspalveluusi. Lisätietoja projektista Artio Oy, Kirsi Äikäs, puh. +358 40 146 4154