Case

Verkkokauppauudistus alkoi visuaalisen ilmeen nykyaikaistamisesta!

Projektin faktat

Asiakas

Carkone

Palvelu

Verkkokauppauudistus

Verkkoalusta

WordPress/Woocommerce
Carkoneen verkkokauppauudistus

Projektin tavoite

Projektin tavoitteena oli nykyaikastaa verkkokaupan ulkoasu sekä terävöittää brändiä. Samassa projektissa työn alle kuitenkin tuli monen monta teknistä uudistus- ja jatkokehitystarvetta.

 

Verkkokauppauudistus käynnistettiin uuden, modernin teeman suunnittelulla ja toteutuksella, jonka pohjalta koko julkaisujärjestelmä rakennettiin uudelleen. Kaikki sivupohjat uudistettiin vastaamaan uutta ilmettä ja toiminnallisuuksia, ja samalla karsittiin tarpeettomat lisäosat ja ylimääräinen koodi. Halutut toiminnot rakennettiin uudestaan sekä koodia lisäämällä että muokkaamalla olemassa olevia rakenteita. Verkkokauppauudistuksen lopputuloksena syntyi kevyempi, toimivampi ja visuaalisesti houkuttelevampi sivusto, joka palvelee käyttäjiään tehokkaammin.

Mobiilioptimointi ja saavutettavuus

Sivusto ja verkkokauppa suunniteltiin toimimaan sujuvasti kaikilla laitteilla – erityisesti mobiililaitteilla, joilla suurin osa käyttäjistä nykyään asioi. Verkkokauppa mukautuu automaattisesti eri näyttökokoihin, ja painikkeet, valikot ja lomakkeet toimivat helposti myös kosketusnäytöllä. Mobiilikäyttöä nopeutettiin keventämällä sivujen rakennetta ja parantamalla latausnopeuksia.

Samalla panostettiin saavutettavuuteen eli siihen, että sivusto on mahdollisimman helppokäyttöinen kaikille käyttäjille, myös niille, joilla on esimerkiksi näkö- tai liikuntarajoitteita. Väreissä, kontrasteissa ja fonttien koossa otettiin huomioon esteettömyysohjeet, ja sisältö pyrittiin pitämään selkeänä ja ymmärrettävänä. Tavoitteena oli rakentaa verkkopalvelu, joka toimii tasapuolisesti kaikille – ilman esteitä.

Uudistettu verkkokauppa on avattu!

Uudistettu verkkokauppa on nyt entistä asiakasystävällisempi ja nykyaikaisempi. Käyttökokemusta parannettiin selkeyttämällä sivuston rakennetta, nopeuttamalla latausaikoja ja optimoimalla mobiilikäyttöä. Tuotesivut suunniteltiin uudelleen korostamaan tärkeää tietoa ja helpottamaan ostopäätöstä. Hakutoiminto ja suodattimet ovat nyt entistä tarkempia ja käyttäjäystävällisempiä, mikä nopeuttaa tuotteiden löytämistä. Uudistettu käyttöliittymä on visuaalisesti houkutteleva ja tukee sujuvaa asiointia kaikilla päätelaitteilla. Kaiken kaikkiaan uusi verkkokauppa palvelee asiakkaita tehokkaammin, tarjoaa miellyttävämmän käyttökokemuksen ja tukee paremmin ostoprosessin jokaista vaihetta.

Verkkokauppauudistus Carkoneelle
peltikunkun Verkkokauppauudistus
Verkkokauppauudistus Carkoneelle
Carkoneen verkkokauppauudistus

Ota meihin yhteyttä

Vastauksia tarjolla – lähetä meille viestiä

Kerro meille lähtötilanteestasi ja tavoitteistasi. Asiantuntijamme ottaa sinuun pian yhteyttä sähköpostilla tai soittamalla.

Eikö
etsimääsi
löydy?